سخنگوی جنبش ملی بلوچ (بی اِن اِم) با بیان اینکه هدف حملات موشکی ارتش پاکستان به بلوچستان غربی در روز پنجشنبه مهاجرین بلوچ بودند، گفت: در این حمله 10 زن و کودک از مهاجرین بلوچ از جمله دوستا محمود، عضو شورای مرکزی بی ان ام به شهادت رسیده اند. جنبش ملی بلوچ به شهید دوستا و سایر شهدا ادای احترام می کند. اقدامات شهید دوستا و فداکاری های وی برای حزب همیشه در یادها خواهد ماند و ایشان همیشه در خاطرات ما زنده خواهد بود.

سخنگوی بی ان ام گفت که دوستا محمود ساکن منطقه پروم واقع در شهرستان پنجگور در بلوچستان شرقی است. وی و خانواده اش که از عملیات های نظامی مستمر ارتش پاکستان در نواحی پروم خسته شده بودند، به روستایی به نام شمسر (حق آباد) در بلوچستان غربی واقع در چند کیلومتری پروم، نزد اقوام نزدیک خود نقل مکان کردند و در آنجا ساکن بودند که در روز پنجشنبه، دوستا، عضو ارشد بی ان ام به همراه تمام خانواده اش در یک حمله عمدی ارتش پاکستان کشته شدند.

 

وی گفت که این بدترین نمونه از جنایات پاکستان بر ملت بلوچ است. هفت موشک از سوی پاکستان به سوی مردم غیرنظامی شلیک شد که بر منازل مختلف اصابت کرد و ویرانی های گسترده ای به بار آورد. در این حمله 10 نفر از کسانی که برای نجات جان خود از ظلم و ستم های ارتش پاکستان به بلوچستان غربی مهاجرت کرده بودند از جمله زنان و کودکان کشته شدند. دوست محمد فرزند محمود (رئیس دوستا)، همسرش شازیه، فرزندان خردسالش بابر دوست، هانی دوست، چراغ دوست و چند نفر از اعضای خانواده شهید یونس، یک مهاجر بلوچ از پنجگور از جمله مادر وی نجمه بلوچ و فرزندان بی گناه وی فرھاد فرزند محمد، ماهکان و ماه زیب از شهدای این حمله هستند.

قسمت دوم:سخنگوی بی ان ام گفت که مقامات پاکستانی و رسانه های پاکستانی با به شهادت رساندن زنان و کودکان به دروغ ادعا می کنند که ارتش پاکستان در پاسخ به 'حمله ایران به پنجگور' مخفیگاه سرمچارها را منهدم کرده است، اما در واقع پاکستان غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان را هدف قرار داده است که شواهد تصویری و ویدئوئی آنان موجود است. اگر وی (دوستا) فرمانده یک سازمان مسلح بود با هویت خود در شبکه های اجتماعی فعال نمی کرد.

سخنگوی بی ان ام در ادامه گفت که قطعاً این حمله از نظر شدت، مرگ زنان و کودکان اولین حمله در نوع خود است، اما پیش از آن نیز پناهجویان بلوچ در کشورهای همسایه مانند افغانستان و ایران و همچنین در کشورهای دیگر توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستانی کشته شده اند. جنبش ملی بلوچ به طور مستمر از جامعه جهانی درخواست کرده است تا با اعطای وضعیت پناهندگی به آنها در سطح بین‌المللی، اقداماتی را برای تأمین جان کسانی که از بلوچستان شرقی به بلوچستان غربی مهاجرت کرده‌اند، اتخاذ کند.

قسمت سوم:این سخنگو گفت که پاکستان به جای سکوت در برابر این حمله، باید در سطح جهانی در برابر این اقدام تروریستی پاسخگو باشد. شواهد انکارناپذیری وجود دارد که نشان می دهد پاکستان به عمد این حملات را علیه مردم غیرنظامی انجام داده است. افرادی که هیچ ارتباطی با فعالیت های مسلحانه نداشتند مورد هدف قرار گرفته اند. در این حمله به جز یک فعال سیاسی، تنها زنان و کودکان شهید شده اند و پاکستان با افتخار مسئولیت این کشتار را پذیرفته است.

سخنگوی بی ان ام در پایان بیانیه خود گفت که به غیر از صدها فعال حزبی، بلوچ های عادی نیز به دلیل ظلم و ستم های پاکستان برای نجات زندگی های خویش مجبور به مهاجرت به بلوچستان غربی، افغانستان، کشورهای خلیج، کشور های اروپایی، آمریکا و کشورهای مختلف جهان شده اند و در آنجا زندگی می کنند اما سازمان های بین المللی تاکنون نتوانسته اند پناهندگان بلوچ را به رسمیت بشناسند. به همین دلیل پناهندگان بلوچ در ثبت نام به عنوان پناهنده با مشکل مواجه هستند و از حقوق پناهندگان در سطح بین المللی محروم هستند.»