مدیر کل هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۶۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی گزارش باران داشته ایم که ایستگاه فرودگاهی زاهدان ۶.۳، کلاته سیاه ۱۱، دستگرد از توابع نیک‌شهر ۲۲، ایرانشهر۱۱، میرجاوه ۲.۵ میلیمتر بوده است.

محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار میارجل اظهار داشت: در شبانه روز گذشته از ۶۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی گزارش باران داشته ایم که ایستگاه فرودگاهی زاهدان ۶.۳، کلاته سیاه ۱۱، دستگرد از توابع نیک‌شهر ۲۲، ایرانشهر۱۱، میرجاوه ۲.۵ میلیمتر بوده است.

وی افزود: این سامانه تا اوایل وقت فردا در سطح استان فعال می باشد که بیشتر در ارتفاعات مناطق شرقی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و تند باد موقتی انتظار می رود از روز پنجشنبه تا شنبه شرایط جوی نسبتاً آرام همراه با افزایش دما را خواهم داشت و از اواخر وقت امروز تا پنجشنبه دریا مواج و متلاطم است.

حیدری در انتها توصیه کرد: احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی و خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی، و با توجه به مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری شود و در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناور های سبک و قایق های صیادی و تفریحی احتیاط شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

خبرنگار: عبیدالله رئیسی زاده