رونمایی از کتاب جدید ساجد آدم پیرا نویسنده بلوچ در حالی پنجشنبه هفته گذشته رقم خورد که پرونده آخرین روز از هفته کتاب سال 1400 نیز با آن بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میار جل؛ رونمایی از کتاب آدم پیرا با عنوان «در جست و جوی آینده بهتر» پنجشنبه هفته گذشته صورت گرفت در حالی که نویسنده این کتاب حین پرده برداری از پوستر نخستین کتاب خود از کودکان حاضر در جلسه می پرسید به نظر شما آینده بهتر را در روستا باید جستجو کرد یا شهر؟

همچنین اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان تعداد 100 جلد از کتاب های «در جست و جوی آینده بهتر» را برای کتابخانه های استان خریده است تا برخی کتابخانه ها در استان بتوانند این کتاب را در اختیار کودکان قرار بدهند و با خواندن کتاب که سرگذشت کودکی روستایی از روستاهای مرزی بلوچستان است، به پاسخ این سوال برسند که باید آینده بهتر را در کجا جست، شهر یا روستا؟

البته این کتاب خلاق حین تعریف داستان، به مسئله مهم گردشگری در بلوچستان نیز می پردازد، چرا که یکی از ظرفیت های بالقوه منطقه بلوچستان گردشگری آن است که فعلاً آنچنان که باید توسط بومی ها و مسئولان جدی گرفته نشده است و جا دارد که روی این مسئله کار شود.

 

 

حنیفه دهقانی