سازمان هواشناسی اعلام کرده طوفان حاره‌ای شاهین، حالا در 150 کیلومتری سواحل جنوبی مکران قرار گرفته و درحال پیشروی است؛ خبرنگار میار جل هم در ویدیویی که فرستاده از ورود طوفان به دشتیاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میار جل؛ طوفان حاره‌ای جدیدی در راه سواحل بلوچستان است که نام آن را سازمان هواشناسی شاهین گذاشته است؛ برطبق گزارش سازمان هواشناسی، طوفان درحال حاضر در 150 کیلومتری سواحل مکران است و انتظارات برای کم اثر شدن این طوفان به دلیل بادهای 120 روزه سیستان برآورده نشده است و سازمان هواشناسی سطح هشدار را یک درجه بالاتر برده و از هشدار نارنجی به هشدار قرمز کرده است.

محمدرضا سالاری فنودی رئیس هواشناسی دریایی چابهار می‌گوید: پیش‌بینی ما این بود که بادهای 120 روزه سیستان بر طوفان حاره‌ای تاثیر بگذارند و آن را در سواحل جنوبی کم اثر کند که در این باره هشدارهای سطح نارنجی ما نیز نشان دهنده همین موضوع بود. با این حال طوفان گسترش یافت و حال با توجه به این موضوع فعلاً رسیدن این طوفان به سواحل ما قطعی است؛ اگرچه هواشناسی امری نسبی است که هر شش ساعت پیش‌بینی‌ها تغییر می‌کند و بر این اساس از شهروندان تقاضا می‌کنم توجه ویژه‌ای به هشدارها داشته باشند.

سازمان هواشناسی هشدار داده تردد به دریا و ساحل تا روز یک شنبه که طوفان کم اثر می‌شود ممنوع است و ستادهای مدیریت بحران شهرستان‌های قصرقند، چابهار، دشتیاری، کنارک، زرآباد و راسک هم درحالت آماده باش درآمده‌اند.

اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم اعلام کرده  فعالیت حضوری همه مدارس شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری، زرآباد، راسک تعطیل است و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در همین حال خبرنگار میار جل هم در ویدیویی که فرستاده از ورود طوفان به دشتیاری خبر داد.