سامیه قادری سال‌هاست در امور خیریه و توامندسازی در بلوچستان فعال است؛ هم و غمش‌اش حالا محرومیت‌زدایی شده است و تاکنون استعدادهای زیادی را به جامعه معرفی کرده و بازندگان از تحصیل زیادی را به مدرسه فرستاده است؛ گفت‌وگوی ویدیویی میار جل با او را می‌بینید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل، خانم سامیه قادری بانوی خیر و خیراندیشی، مدت هشت سال است که در امور خیریه در بلوچستان فعالیت تاثیر گذار دارد. او درباره دلیل ورودش به این عرصه گفت: در دوران دانشجویی وقتی مشکلاتی که دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می‌کردند را میدیدم، در فکر فرو می‌رفتم و کمک به آن‌ها برایم یک هدف شد و به خودم قول دادم که پس از پایان تحصیلم وارد این عرصه یعنی امور خیریه شوم که با یاری خدا و کمک خیرین توانستم در این مسیر قدم بگذارم.

او خاطر نشان کرد: بیشتر حوزه فعالیتم در زمینه آموزش است و کارم از سال ۹۲ زمانی که کارمند کمیته امداد در شهرستان نیکشهر بودم آغاز شد. این بانوی خیر افزود: زمانی که در شهرستان نیکشهر مشغول به کار بودم شاهد ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان به دلیل محرومیت و نداشتن توان مالی بودم و این موضوع بسیار برایم ناراحت کننده بود و به همین دلیل در بحث آموزش ورود کردم تا بتوانم از از ترک تحصیل این دانش آموزان مستعد جلوگیری کنم. قادری گفت:در ابتدا متقاعد کردن خیرین برای ورود در این حوزه بسیار سخت بود ولی با گذاشتن جلسات پی درپی و گفتگو با آنها توانستیم زمینه ورودشان را فراهم کنیم و برای بسیاری از دانش آموزان محروم زمینه تحصیل و رشد را فراهم کردیم به طوری که تعدادی از دانش آموزان ما اکنون در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل هستند. قادری اضافه کرد: برای زدودن چهره فقر از سیمای بلوچستان در ابتدا باید به بحث آموزش افراد توجه داشته باشیم تا بتوانیم با تربیت افراد تحصیل کرده جامعه ایی پویا و جوانانی نخبه و صاحب نظر داشته باشیم که بتوانند با علم و دانش و استعداد خود باعث پیشرفت بلوچستان باشند.

این بانوی توانمند خیر در مورد سختی های امور خیریه گفت: با توجه به بافت سنتی که در جامعه بلوچستان وجود دارد در ابتدای مسیر بسیاری از نزدیکان با من مخالفت کردند و گفتند که نمیتوانم این کار سخت را انجام بدهم، اما من هیچگاه از هدف خود دست نکشیدم و همواره برای کمک به مردم  بلوچستان‌ تلاش کردم و محکم و استوار ایستادم. این بانوی خیر اندیش در حوزه بهداشت و درمان هم فعالیت های ارزشمندی داشته است، او در این باره گفت: بسیاری از بیماران صعب العلاج و قطع نخاع برای کمک های مالی به ما مراجعه می‌کردند که ما خوشبختانه توانستیم با همکاری خیرین به آنها در انجام عمل ها و تهیه ویلچر کمک کنیم. قادری در پایان گفت:فعالیت در امور خیریه اثرات مثبت فراوانی در زندگی من داشته است و دیدن موفقیت و پیشرفت دانش آموزان در زمینه آموزش به من امید و انگیزه برای ادامه دادن این مسیر داده است.

 

شیدا حسن زهی