شهرستان دشتیاری در همه شاخص‌های توسعه‌ای محروم‌ترین شهرستان بلوچستان است، به عبارتی محروم‌ترین شهر ایران، یک نخبه بلوچ حالا با شکوفا شدنش محرومیت‌های منطقه را پشت سر گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ دشتیاری معمولا در رتبه‌های کنکور جزو آخرین‌هاست چراکه نه زیرساخت مناسبی برای آموزش نه و کیفیت آموزشی درست و درمانی دارد؛ در شاخص‌های توسعه‌ای محروم‌ترین شهرستان بلوچستان و به نوعی ایران است؛ خلیل تلاف با برتر شدن در کنکور سراسری نشان داد اگر توجه و زیرساخت حداقلی هم برای دشتیاری فراهم شود جوانان دست اولی را تحویل می‌دهد.

خلیل تلاتف ساکن روستای "کرمبل بخشی" شهرستان دشتیاری رتبه اش را از صدهزار به سه هزار کاهش داد و برترین رتبه در رشته خود در منطقه دشتیاری شد بنابراین اگر امکانات اولیه آموزشی را در اختیار بچه های شهرستان دشتیاری قرار بدهند با کنکوری های کشور رقابت خواهند داد.

خلیل تلاتف به آرزوش رسید و الان دانشجو رشته ی تربیت معلم است؛ بنابراین اگر نگرش هارا دولت مردان عوض کنند و اهمیت به دانش آموزان مناطق محروم داده شود استعداد هایشان کشف می‌شوند و دیگر محرومیت معنایی نخواهد داشت.

 

 

محمدندیم بادغن