سیل اخیر در منطقه بلوچستان، خسارت سنگین به زیر ساخت های کشاورزی و جاده ای در بخش زرآباد وارد کرد.

در پی وقوع سیل اخیر در منطقه بلوچستان، شاهد خسارت سنگین به زیر ساخت های کشاورزی و جاده ای در بخش زرآباد بودیم.

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی میارجل گفتگویی با دو تن از کشاورزان زرآبادی در این خصوص داشته است.

آقای محمد جهان بخشی ساکن روستای سندسر از توابع بخش زرآباد که امسال حدود پنجاه هکتار زمین زیرکشت  شامل موز، هندوانه و گوجه داشته اند می گوید:

"بر اثر سیل تمامی زمین های کشاورزی بنده همچون سایر کشاورزان زرآباد به کلی نابوده شده اند. به طوریکه حتی یک هکتار قابل استفاده نمانده است. متأسفانه اکثر باغات زرآباد تحت پوشش بیمه نبوده اند و این دغدغه و مشکل اصلی برای کشاورزان این خطه شده است زیرا منبع درامدیی جز زمین های کشاورزیی نداشته ایم.  درخواست عاجزانه از مسولین و متولیان داریم که به کمک مردم بیایند."

خبرنگار میارجل با یکی دیگر از معتمدین محلی نیز در این خصوص مصاحبه ای داشته است.

خیرالله سردارپور عضو اسبق شورای بخش و ساکن روستای جوزدر بخش زرآباد می باشد. وی در خصوص امدادرسانی و سطح خسارت گفتند:

"سیل اخیر باعث آبگرفتی چندین روستا در بخش زرآباد گردید که خداروشکر بحث امداد و کمک به  نحو مطلوب صورت گرفته و تمامی اقلام مورد نیاز هم از جانب مردم و هم از طرف دولت تأمین گشته است. ولی بعلت قرار گرفتن بخش زرآباد و علی الخصوص زمین های کشاورزی در جوار رودخانه راپچ و طغیان این رودخانه، بالای 90 درصد زمین های کشاورزی به کلی نابود شده اند. مردمانی که تنها منبع در آمد و اقتصادشان زمین های کشاورزی بوده است. بالغ بر 300 راس دام هم بر اثر سیل تلف شده اند. آسیب جدی به زیر ساخت های جاده ای  وارد شده  و  تا بحال آبِ بالغ بر70 روستا قطع شده است که عملیات آبرسانی در حال انجام می باشد."