مدیر آموزش و پرورش نیکشهر گفت: توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان با طرح آجر به آجر می‌تواند استاندارد سه مترمربعی کنونی فضاهای آموزشی نیکشهر را به سرانه هشت مترمربعی هر دانش‌آموز کشوری نزدیک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل، ساره باور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آجر به آجر اقدام عملی برای تکمیل فضاهای آموزشی است و اجرای این طرح مشارکت مردمی و حضور بیشتر خیران در احداث و تجهیز فضاهای آموزشی شهرستان را توسعه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح "آجر به آجر" با هدف گسترش  مدرسه‌سازی و با دستور وزیر آموزش و پرورش آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح برای حضور خیرانی که با توان مالی اندک علاقه‌مند به سهیم شدن در مدرسه سازی هستند اجرا می شود.

وی با بیان اینکه گسترش مشارکت مردمی در امر مدرسه ‌سازی در واقع مهم‌ترین راهبرد این طرح است، گفت: جلب مشارکت مردم، سازمان‌های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه‌ساز از اهداف مهم این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: بخش مرکزی نیکشهر با بیش از ۱۴ هزار دانش آموز برای استانداردسازی بیش از ۳۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد که در این زمینه نیازمند همت دولت و خیران است.

نیکشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۵۱۰  کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.