در پی وقوع حادثۀ سیل در منطقه دشتیاری خسارت‌های بسیار زیادی به ساکنان این منطقه وارد کرده است، شیخ‌الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری در پیامی، ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌زدگان این حادثه و توصیۀ آنها به «صبر» و «رجوع‌الی‌الله»، از ملت عزیز ایران و دولتمردان خواستند که «با تمام امکانات» به یاری سیل‌زدگان بشتابند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میارجل، متن پیام مولانا عبدالرحمن چابهاری به شرح زیر است:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» [توبه: 51]

«مَا أَصَابَ مِنْ مُصِيبَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَمَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ» [تغابن: 11]

 

مصیبت سیل و آب‌گرفتگی گسترده‌ای که در پی بارندگی، سیلاب و سرریز شدن سدهای منطقه که بسیاری از روستاهای منطقه بزرگ دشتیاری را فراگرفته و با توجه به اینکه بسیاری از منازل مردم خشت و گِلی و مردم این منطقه دامدار و کشاورز هستند خسارت‌های مالی زیادی را در پی داشته است این مصیب را به مردم دین‌دوست، باصفا و دوست‌داشتنی این منطقه تسلیت می‌گویم.

این حادثه را امتحان و آزمایشی از جانب الله تعالی بدانیم. رب‌العالمین درچنین شرایطی از بندگانش می‌خواهد که به استغفار و توبه و انجام اعمال نیک مبادرت ورزند. امیدوارم خداوند متعال این بلا و آزمایش را هرچه سریعتر به پایان برساند و آن را به رحمتی از جانب خودش تبدیل بگرداند و توفیق صبر در مقابل این آزمایش را نصیب همۀ ما بگرداند.

مردم عزیز دشتیاری، به‌ویژه کسانی که گرفتار این آفت شده‌اید! مطمئن باشید که ملت شریف ایران از تمام مناطق کشور به‌خصوص مردم عزیز استان در این مصیبت شما را تنها نمی‌گذارند و از شما حمایت خواهند کرد.

خسارت‌های سیل ویرانگر در این منطقه با توجه به ضعیف بودن زیرساخت‌های جاده‌ای، حمل‌ونقل و بنیه‌های ضعیف و فقر بسیار بیشتر و شدیدتر از آن‌چیزی است که ما می‌شنویم یا تصورش را می‌کنیم، لذا درخواست از تمام مسئولان شهرستانی و استانی و مردم عزیز استان آن است که با تمام امکانات لازم و بسیج عمومی به کمک مردم سیل‌زده بشتابند.

 

 (مولانا) عبدالرحمن ملازهی

امام جمعه اهل سنت چابهار | 10 اسفند 1402