اکثر کالاهای قاچاق از طریق مرز دریایی شهرستان چابهار مربوط به لوازم خانگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان در حاشیه بازدید از بندر شهیدبهشتی و دیدار با مسئولان چابهار اظهار داشت: تعزیرات حکومتی به عنوان تنها دستگاه قضائی در اختیار دولت با تمام توان با تخلفات و متخلفان برخورد می‌کند.


حیدر میرزایی گفت: برای مبارزه با تخلفات به حمایت و همیاری تمامی دستگاه‌ها بویژه فرمانداری‌ها نیاز داریم تا به بهترین شکل جلوی سودجویی متخلفان اقتصادی گرفته شود.


وی تصریح کرد: اکثر کالاهای قاچاق از طریق مرز دریایی شهرستان چابهار مربوط به لوازم خانگی است.


در همین حال، بر پایه گزارش خبرگزاری دولت در استان، معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: چابهار بهترین موقعیت و ظرفیت برای ورود کالای اساسی را دارد و زیرساخت‌ها نیز در این زمینه در حال فراهم شدن است.


رحمدل بامری افزود: چابهار با وجود داشتن ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و تجاری در کنار آن معضل حاشیه نشینی در اطراف شهر چابهار دارد که به یکی از معضلات جدی تبدیل شده و مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال داشته است.


وی گفت: بالاترین صید کشور را در چابهار داریم اما قیمت ماهی در این شهرستان بسیار بالاست زیرا برخی مسائل به خوبی مدیریت نشده است.

فرماندار چابهار گفت: عرضه بسیاری از کالاها در چابهار انحصاری برای افراد خاص شده که این خود رقابت را از بین برده و ما به دنبال شکستن این انحصارها هستیم.
با این وجود این سوالات پیش می آید که انحصار گفته شود در عرصه کالاها مربوط به چه کسانی هست؟ این افراد خاص کیستند؟ انحصارطلبان تاکنون توسط چه افراد و یا جریاناتی در داخل و یا خارج از استان حمایت شدند؟ نقش تعزیرات حکومتی در این میان چیست؟! آیا شکستن احتمالی این انحصارها و ماهیت این افراد انحصار طلب به مردم چابهار اطلاع رسانی خواهد شد یا نه؟