پس از جمعه خونین زاهدان،  برخی بلوچ های خارج نشین تخریب هدفمند نمایندگان بلوچ در مجلس شورای اسلامی را  آغاز کردند.....

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ نطق‌های جریان‌ساز معین الدین سعیدی در مجلس از نقاط قوت او محسوب می‌شود.  پس از جمعه خونین زاهدان، برخی بلوچ‌های خارج نشین تخریب هدفمند نمایندگان بلوچ در مجلس شورای اسلامی را  آغاز کردند و تلاش کردند با برچسب «لگور» به امثال معین الدین سعیدی حضور موثر وی را در حل مشکلات بلوچستان و دفاع آگاهانه از مردم بلوچ کمرنگ کنند.

اما برای معین الدین سعیدی ظاهراً یک نطق چند دقیقه‌ای کفایت می‌کرد که جواب آن تخریب کنندگان را بدهد. نطق پرشور اما عاقلانه و متین او در مجلس شورای اسلامی که با قطع کردن میکروفون او همراه شد، به یکباره ورق را برگرداند.

بعد از این نطق و آن قطع کردن میکروفون معین الدین سعیدی نه تنها توانست موج خوبی به نفع مردم بلوچستان ایجاد کند بلکه سبب شد که در بالاترین سطح مجلس نیز مجبور به پاسخ به موضوع قطع شدن میکروفون او شوند.

اما پس از نطق معین الدین جریان معلوم الحال خارج نشین که خود را مهربان‌تر از دلسوزان داخلی برای بلوچستان معرفی می کند، نه تنها به خاطر تخریب های گذشته خود حاضر به عذرخواهی نشد بلکه معین الدین سعیدی را با الفاظی زشت همچون سوپاپ اطمینان نظام مورد خطاب قرار داد. این جریان به ظاهر بلوچ و خارج نشین بسیار مشکوک حتی به مردم بلوچ به علت بازنشر و استقبال از نطق های معین الدین حمله کرد.

با این وجود مولانا عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان به صورت معنادار و علنی از دعای خیر در حق معین الدین سعیدی به خاطر نطق اخیرش در مجلس شورای اسلامی سخن گفت.

این اظهارات علنی مولانا عبدالحمید در این مقطع زمانی بسیار معنادار و قابل تامل بود و  به نوعی واکنشی غیر مستقیم  به تخریب‌های جریانات معلوم الحال خارج نشین محسوب می شود و البته نشانه تفاوت معنادار سیره سیاسی ایشان با این جریانات مشکوک و انحرافی است.