یک کارآفرین و فعال اقتصادی می‌گوید: جوانان در جایی مثل بلوچستان که درصد بیکاری بالاست باید به سمت کارآفرینی و اشتغال‌های خرد که سرمایه اندکی می‌خواهد روی بیاورند.

پایگاه اطلاع‌رسانی میارجل در ادامه سلسه گفت‌وگوهای خود برای معرفی افراد شاخص، نخبگان، معتمدان محلی و فعال فرهنگی و اقتصادی بلوچستان گفت‌وگویی با اسماعیل قادری فعال اقتصادی و کارآفرین در حوزه پرورش مرغ گوشتی شهرستان کنارک انجام داده است.

به صورت مختصر خودتان را معرفی کنید؟

اسماعیل قادری هستم متولد ۱۳۶۸ دارای مدرک لیسانس رشته اقتصاد از دانشگاه سیستان و بلوچستان، ساکن بخش زرآباد شهرستان کنارک هستم و  مشغول فعالیت تولیدی در منطقه کنارک بخش مرکزی روستای کهیر هستم.

با توجه به اینکه تحصیلات دانشگاهی داشتید چرا به سمت شغل دولتی نرفتید.

با توجه به نیاز منطقه در بحث کار آفرینی و‌ ایجاد اشتغال پایدار و حمایت و وجود تسهیلات دولتی راغب شدم که به سمت بخش خصوصی ورود پیدا کنم.

چرا با وجود اینکه شهرستان کنارک قطب صید و صیادی و کشاورزی است به سمت پرورش مرغ گوشتی رفتید؟

باتوجه به اینکه بنده سابق کار و اطلاعات کافی در این شغل داشتم و دوستانی بودند که در این زمینه فعالیت داشتند و با مشورت آن‌ها و کمبودی که در زمینه گوشت سفید داشتیم بر آن شدم قدمی هر چند کوچک در این زمینه بردارم.

میزان ظرفیت تولیدی‌تان چقدر است؟

ظرفیت تولیدی‌ما در سال 220 تن گوشت سفید و هفتادتن کود مرغ است.

برای چند نفر اشتغال‌زایی کردید؟

برای هفت نفر به‌صورت مستقیم و ده نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

بازار هدف یا مناطق تحت پوشش کجا است؟

شهرستان کنارک و بخش مرکزی و بخش زرآباد و حومه

 مهم‌ترین مشکلی که در زمینه فعالیت مرغ وجود دارد چیست؟

عدم دسترسی آسان به خوراک مرغ و تامین جوجه؛ همچنین اتحادیه فعال در زمینه ثبات قیمت وخوراک مرغ نداریم.

صحبت پایانی؟

به تمام دوستان و فارغ‌التحصیلان به عنوان کوچک‌ترشان توصیه می‌کنم در زمینه کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار حتما توجه نمایند که باعث وجود ثبات پایدار و تامین غذایی برای کشور عزیزمان خواهد شد. به‌نظر من جوانان در جایی مثل بلوچستان که درصد بیکاری بالاست باید به سمت کارآفرینی و اشتغال‌های خرد که سرمایه اندکی می‌خواهد روی بیاورند.