استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ میلیون یورو با موافقت رهبر معظم انقلاب، پیگیری دولت و سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای راه آهن چابهار - زاهدان اختصاص یافته که این امر بارقه‌ای از امید را دل مردم استان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری میارجل به نقل از استانداري؛ احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجموعه پلیمر پاکت پرند زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو به پروژه راه آهن چابهار - زاهدان تکمیل این خط ریلی سرعت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به طرح‌های مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سیستان و بلوچستان افزود: افزایش ظرفیت بندر چابهار در جهت رونق تجارت، کشف و شناسایی معادن، حمل و نقل و تامین بار، گوشت و غیره از جمله مهمترین طرح‌های وزارت صمت در این استان بوده است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اینک تنها از ۱۰ درصد ظرفیت بندر چابهار استفاده می‌شود گفت: به منظور رونق تجارت و استفاده از ظرفیت بندر چابهار هفته گذشته ۲ کشتی با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن از بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه بار به این بندر منتقل شدند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری ۲ نشست شورای معاونان و نشست‌های ماهانه معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صمت در تهران برای بررسی و پیگیری مسائل سیستان و بلوچستان منجر به نتایج خوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت این استان شده است.

 

موهبتی ادامه داد:برای پیگیری و بررسی مسائل مربوط به حوزه صنعت هر ماه نشستی در سیستان و بلوچستان و تهران برگزار و برای برطرف شدن مشکلات مربوط به این حوزه چاره‌اندیشی می‌شود.

 

وی به رونمایی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین معدن کشور در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این معدن تا پایان سالجاری در این استان با حضور مسئولان حوزه معدن رونمایی خواهد شد. 

 

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استاندار، مجمع نمایندگان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان در مورد عدم جذب سرمایه و انتقال آن به سایر استان‌ها گفت: مساله جابه‌جایی بودجه امری طبیعی در کشور است که طبق شرایطی برای سوخت نشدن اعتبار به مراکز دیگر منتقل می‌شود.

 

وی اظهار داشت: بودجه انتقال یافته از سیستان و بلوچستان به صورت اوراق خزانه به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که با تدبیر مناسب برای جلوگیری از سوخت شدن به سایر استانها اختصاص یافته است.

 

موهبتی تصریح کرد: استانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان هیچ‌گونه دخالتی در جذب این مبلغ اعتبار نداشته‌اند بلکه این ابلاغ، از اعتبارات ملی و در رديف اعتبارات سال ۹۷ بوده كه از سوي ايدرو درخواست جابجايي به اعتبارات سال ۹۸ شده است.