دکتر وفا بلوچ دندان پزشک اماراتی از هیئت بهداشت دبی از بین ۲۵۰۰ کاندید نفر اول و برنده جایزه استیوی شد؛ او به رسانه‌ها گفت: تنها حامی من مادرم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ «وفا بلوچ» دندان پزشک ساکن امارات که از اهالی بلوچستان ایران است، به عنوان برترین زن مخترع در امارات انتخاب شد و توانست جایزه بهترین اختراع سال میلادی گذشته را دریافت کند.

این زن بلوچ، جایزه استیوی را دریافت کرده است؛ مقر این مسابقات در ایالات متحده قرار دارد و درواقع دکتر بلوچ از بین 2500 نفر کاندید از دبی موفق به دریافت این جایزه شده است.

دکتر وفا بلوچ به البیان گفت: اکنون هفت اختراع دارم که پنج اختراع جزو اختراعات خاص به حساب می‌آید و دو تای دیگر نیز در حال ثبت جهانی هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه همه گیری کرونا نیز نتوانسته است جلوی پیشرفت هایم را بگیرد و من با حمایت‌های همه جانبه مادرم توانسته ام نوآوری‌های خودم را همچون گذشته ادامه بدهم.

گفتنی است؛ مادر و پدر وفا بلوچ از اهالی روستای وشنام چابهار هستند و او خودش نیز در بلوچستان به دنیا آمده است؛ خودش در این زمینه گفته است: من به بلوچ بودن خودم افتخار می کنم.

جایزه استیوی یکی از بهترین جوایز در سطح جهانی است، زیرا کارآفرینان در سراسر جهان می‌توانند در فرایندهای داوری شرکت کنند.

براساس این گزارش، "بلوچ" به دلیل ساخت دستگاه دیجیتال برای کشیدن دندان نیز جایزه دریافت کرده است.