صفحه اینستاگرامی mohamad_balochzehi با انتشار پستی خبر از اقدام شرارت بار دو دزد در قصرقند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ دزدان بی رحم تمام دارایی دو کشاورز اهل قصرقند سیستان و بلوچستان را که تنها دو راس گاو در آستانه زایمان بود را ربوده و در چند کیلومتری روستا ذبح نموده و متواری شدند.

این کشاورزان فقیر که سالیانه با زاد و ولد حیوانات خود ارتزاق می کردند دزدان بی وجدان به یک باره آنها را از هستی ساقط کردند.

دزدان پراید سوار شب هنگام به مزرعه محل نگهداری گاوها مراجعه نموده و با ربودن حیوانات تمام دارای دو کشاورز اهل قصرقند سیستان و بلوچستان را که تنها دو راس گاو باردار بود را ربوده و در چند کیلومتری روستا برای فروش ذبیح نموده و متواری شدند.

نام این دو کشاورز بلوچ محمد رئیسی و دادمحمد بلوچ مقدم است که پس از جستجوی گاوهای خود با لاشه دو گوساله نارس و ضایعات گاوهای باردار ذبح شده روبرو شدند.

طی ماههای اخیر سرقت شبانه از طویله احشام در شهرها و روستاهای مختلف بلوچستان به شکل فزاینده ای گسترش یافته است. نیروی انتظامی ماه گذشته تنها در نیک شهر عاملان دو فقره سرقت از همین نوع را دستگیر کرد که سارقان پس از تعقیب توسط مالباختگان با کمک نیروی انتظامی حوالی جاسک استان هرمزگان دستگیر شدند.

دزدان احشام سرقت شده را برای فروش به استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان حمل می کنند.

بسیاری از این دزدان غیر بومی و از استان های همجوار سیستان و بلوچستان هستند که از این طریق اقدام به سرقت می نمایند.

بارش های مطلوب طی سال های اخیر باعث شده که مردم برای ارتزاق خود صنعت دامداری سنتی را که پس از خشکسالی ها به زوال رفته بود بار دگر احیا کنند.