اسکله روستای کلات زرآباد شهرستان کنارک دروازه پیشرفت صیادی شرق کشور محسوب می شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میارجل؛ امروزه اسکله ها بعنوان بازوان اصلی دولت ها نقش مهم و تاثیر گذاری در تحول اقتصادی کشورها ایجاد می کنند،این اسکله ها بیشتر در زمینه صیادی و جابجایی کالاها نقشی مهم و تاثیر گذاری دارند.

علاوه بر اسکله های صیادی و بازرگانی، اینروزها اسکله های در بحث گردشگری راه اندازی شده است که می توانند بدون کوچکترین آسیبی به محیط زیست بیشترین سرمایه را تحویل جامعه بدهند.

صیادی بعنوان یکی از مشاغل مهم و تاثیر گذار مردم جنوب سیستان و بلوچستان محسوب می شود بطوریکه بیشتر آبزیان دو شهرستان چابهار و کنارک علاوه بر نیاز داخلی به برخی از کشورها نیز صادر می شود.

اسکله صیادی کلات واقع در بخش زرآباد که بزرگترین اسکله صیادی جنوب شرق کشور محسوب می شود  از زمان راه اندازی این اسکله برای بسیاری از مردم محلی شغل ایجاد شده است.

عمليات اجرایی بندر صيادی زرآباد در سال 1383 آغاز شده و در سال 1390 با سرمايه گذاری 470 ميليارد ريالی افتتاح و بهره برداری شده است.

در بندرصيادی زرآباد ۱۰۰ فروند لنج و حدود ۱۵۰ فروند قايق فعال هستند که روزانه‌ برای دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بندر امرار و معاش می کنند.تمام زیرساخت ها برای راه اندازی گمرک زرآباد کنارک آماده است

حمیدالدین یوسفی فرماندار کنارک می‌گوید: با نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان بزودی گمرک کلات زرآباد جهت ورود و صدور کالا راه اندازی می شود

وی افزود: با راه اندازی گمرک زرآباد محصولات کشاورزی و آبزیان دریایی را می توان از طریق این بندر به خارج از کشور صادر کرد.

وی ادامه داد: زرآباد کنارک در همه زمینه ها آماده جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است

رئیس شورای اسلامی روستای کلات زرآباد هم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: جاده روستای صیادی کلات با توجه به اهمیت آن و تردد زیاد کامیون های باری جابجایی انواع آبزیان (ماهی ومیگو) نیازمند آسفالت شدن است.

احمد بندوازهی افزود: از جاده زرآباد تا اسکله ساحلی حدود هشت کیلومتر است و بیشترین مسیر رفت و آمد از شهرستان های چابهار و کنارک و همچنین روستاهای اطراف در این مسیر انجام می شود و با هر بار بارندگی شاهد اختلال در تردد هستیم.