فرماندار کنارک در همجوار سواحل مکران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نه خود اعتبار برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان را دارد و حتی با خیرانی که داوطلبانه ورود می کنند تا مشکلات را حل کنند همکاری نمی کند، در آخرین ناکارآمدی توان تهیه و تحویل یک نقشه بعد از گذشت سه ماه به خیران را ندارند اگر این ضعف نیست نامش را چی بگذاریم و ما این مشکلات را به کسی بگوییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ شهرستان کنارک نیازمند ساخت بیمارستان 220 تختخوابی است تا علاوه بر حل مشکلات حوزه سلامت بتوانیم شهرستانهای همجوار نظیر زرآباد که بیمارستان ندارد پوشش و خدمات درمانی ارایه دهیم.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر که شهرهای بلوچستان را تحت پوشش دارد علیرغم پیگیریها توجهی به ارتقای شاخص های سلامت شهرستان کنارک ندارد و حتی حاضر نیست در حد تحویل یک نقشه به خیران کمک و همکاری و همراهی کنند.

وی بر افتتاح هر چه سریعتر بیمارستان نیروی دریایی کنارک، تامین تجهیزات و استخدام نیروی انسانی بصورت استاندارد و براساس چارت سازمانی وزارت بهداشت تاکید و خاطرنشان کرد: تکمیل چارت نیروی انسانی و مراکز بهداشتی و درمانی و خدمات حوزه سلامت باید کامل باشد تا مشکلی در این خصوص نباشد.

وی گفت: شدیدا از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مردم شهرستان کنارک گلایمند هستند و سوال من این است که چرا مدیران دانشگاه علوم پزشکی علیرغم کمبودهای پزشکی، نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات توجهی به ارتقای شاخص های بهداشت و درمان کنارک ندارند.

وی بیان کرد: پنج پروژه بهداشتی و درمانی بیش از چهار ماه کلنگ زنی شده اما متاسفانه حتی شروع نشده اند این خود نوعی بی توجهی به حل مشکلات مردم است که شدیدا بدبینی و ناامیدی به دولت ایجاد می کند و دولت زیر سوال می رود که چرا پروژه کلنگ زنی شده و شروع نمی شود.

فرماندار کنارک ادامه داد: امیدوارم مدیریت جدید دانشگاه بتوانند با تغییر نگاه منفی مسوولان قبلی دانشگاه به توسعه شهرستانهای سواحل مکران، مشکلات پیش رو را مرتفع کنند و امیدآفرینی کنند.

حوت گفت: یکی از خیران سه ماه سرگردان است و شخصا هزینه اوژانس را تقبل کرده است و آمده است تا با سرمایه خودش برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان را برطرف کنند ولی در حد یک نقشه نتوانستند همراهی و کمک کنند، چرا با این اقدامات خیران را ناامید می کنند وقتی خودشان اعتباری ندارند حداقل بگذارند خیران کار کنند و مشکلات مردم را مرتفع کنند.

وی گفت: متاسفانه کنارک از نظر سلامت در وضع خوبی نیست و بعنوان فرماندار از عملکرد حوزه بهداشت و درمان شدیدا نگران و ناراضی هستم.