بندر بریس در کنار اقیانوس مردمانش سال هاست از بی آبی رنج می بردند و حالا از آبرسانی سقایی هم خبری نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل: بندر بریس یکی از نقاط مهم و هدف گردشگری بلوچستان در جنوب شرقی ترین نقطه سرزمینی و در کنار اقیانوس هند مردمانش سال ها است از بی آبی رنج می بردند و آب مورد نیاز شهروندان بندر بریس بصورت سقایی آبرسانی می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر بریس در گفت وگو با خبرنگار میارجل اظهار داشت؛ جای تاسف است سال ها در کنار اقیانوس زندگی کنیم اما از قطره ای آب شرب محروم باشیم و آب مورد نیاز شهروندان بریسی بصورت سقایی و با تانکر آبرسانی می شود و توزیع آن نیز نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

یونس خاتمی افزود: ماهیانه ۴۱۰ سرویس سهمیه آب برای شهروندان بریس در نظر گرفته شده متأسفانه همین ۴۱۰ سرویس هم بصورت نامنظم توسط تانکر های سقایی توزیع می شود.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ سرویس های آبرسانی بشدت کاهش یافته و جوابگوی جمعیت ۶۰۰۰نفری بریس نیست شهری که نقش بسزایی در توسعه گردشگری و صید و صیادی در استان را دارد مردمش برای تامین آب شرب با سختی های فراوان دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندری بریس عنوان کرد: بعلت هزینه های گزاف تانکرهای استیجاری دیگر حاضر به همکاری با آبفا نیستند از خردادماه ۳ تانکر آبرسانی از شبکه توزیع آب بریس خارج شدند و آبفای نیز هیچ گونه همکاری با مردم ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کردند: مردم برای تامین آب شرب سخت در مضیقه هستند و یک تانکر ۱۲هزار لیتری به قیمت ۱ میلیون تومان به شهروندان تحویل می دهد و خیلی از شهروندان توان خرید آب به قیمت بالا را ندارند و این یک نگرانی جدی است متولیان امر باید برای موضوع بی آبی بندر بریس چاره ای بیندیشند.

خاتمی در پایان گفت:لوله گذاری در شهر بریس به اتمام رسیده و منتظر خط انتقال هستیم که تاکنون هیچ گونه اقدامي انجام نشده فاصله خط هم حدود ۲۰  کیلومتر می باشد آیا شایسته است ۶۰۰۰ نفر شهروند بخاطر خط ۲۰ کیلومتری بی آب باشند.