خبرنگار میارجل برای پیگیری حادثۀ غرق شدن در هوتگ با گرگیج نمایندۀ سیستان‌وبلوچستان در شورای عالی استان‌ها و آرام بخشدار پلان گفت و گویی داشته است. در این گفت و گو به ارائه راهکارهایی برای از بین بردن حوادث ناشی از غرق شدن پرداخته می‌شود که در گزارشی ویدیوئی در پی می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ نمایندۀ سیستان‌وبلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به قدیمی بودن سازۀ هوتگ، گفت: هوتگ از زندگی مردم دشتیاری قابل حذف نیست و مردم با این سازه عادت کرده‌اند.اولین سکونت‌گاه‌های رسمی در منطقه دشتیاری در کنار هوتگ‌ها بوده است.

گرگیج در ادامه افزود: هوتگ یک مخزن برای جمع آوری آب‌های سطحی ناشی از بارندگی است. روستایی که اخیرا اتفاقی مبنی بر غرق شدن دو کودک و معلم رخ داده است روستایی بوده که از منابع آبی پایدار و قابل شرب برخوردار بوده است. 

نمایندۀ شورای عالی استان‌ها پیشنهاد داد: با محوریت چند دستگاه که در این موضوع دخیل هستند، دستگاه‌هایی همچون آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و محیط زیست با همکاری دهیاری‌ها هوتگ‌ها را ساماندهی کننند. با فنس کشی هوتگ‌ها توسط دستگاه‌های مذکور می‌توان جلوی چنین حوادثی را گرفت. 

گرگیج با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی می‌توان کودکان را از خطرات هوتگ نجات داد، افزود: با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی والدین از خطرات هوتگ می‌توان جلوی این تراژدی پرخطر را گرفت. اگر فضای بازی و پارک برای کودکان روستا فراهم شود کودکان سمت هوتگ نخواهند رفت و اوقات فراغت‌شان را در پارک خواهند گذراند.

 

گزارش از عیسی سهوئی