مدیرعامل چابهار ایر توضیحاتی از وضعیت این شرکت و انتقادات به آن به میار جل داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میارجل؛ در پی گزارش میار جل از وضعیت شرکت هواپیمایی چابهار ایر درباره اینکه چرا علی‌رغم اسم این شرکت، مرکز خدمات  آن به ‌جای چابهار در تهران است؛ مدیرعامل چابهار ایر توضیحاتی ارائه کرد.

اشکان احمدی در گفت‌وگو با میارجل اظهار داشت: شرکت چابهار ایر زیر مجموعه صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ایران ایر، است که در دهه 70 تاسیس شده  و شرکت تازه تاسیسی نیست منتها در طی این 20 ساله هیچ پروازی نداشته و کاملا ضرر ده بوده است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک ماه از پروازهای شرکت شروع شده، افزود: ما تمام تلاشمان را کردیم اموال این شرکت که هواپیماهای مختلفی در اجاره شرکت‌های دیگر و یا پراکنده است را برگردانیم؛ درحال حاضر یکی از هواپیماها را اکتیو کردیم و تا چند روز آینده هم یکی دیگر را اکتیو و تا آخر سال 5 هواپیما را سر خط می‌آوریم.

مدیرعامل چابهار ایر در پاسخ به اینکه چرا علی رغم اسم این شرکت، نیروها و خدمات آن و بیس پروازی آن تهران است؛ تصریح کرد: شرکت ما تازه عملیاتی شده و پرواز می‌کند؛ درحال حاضر باید به دلیل امکانات و دسترسی‌های تسهیل‌تری که تهران به سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و سیستم سوخترسانی دارد در تهران مسقر شویم تا کم کم بتوانیم با عملیاتی شدن  ظرفیت شرکت به سیستان و بلوچستان و چابهار بیاییم.

احمدی ادامه داد: برنامه داریم بیس دوم پروازی خود را فرودگاه چابهار قرار دهیم منتها فعلا همانطور که گفتم باید 6 تا 8 ماه بگذرد، روی ریل بیافتیم و بعد یک بیس پروازی در چابهار داشته باشیم و خدمات گسترده‌تری به چابهار و سیستان و بلوچستان ارائه دهیم.

وی گفت: درحال حاضر از تهران به مقاصد پروازی مشهد، شیراز، اهواز و چابهار پرواز داریم، در هفته دو پرواز رفت و برگشت به چابهار داریم که با اکتیو شدن هواپیمای دوم پروازهای رفت و برگشت به چابهار 4 روز در هفته می‌شود؛ ضمن اینکه با اکتیو شدن هواپیمای دوم به زاهدان و زابل هم پرواز می‌گذاریم.