شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان جوابیه‌ای به گزارش میار جل درباره قبوض نجومی برق در بنت نیکشهر فرستاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میار جل؛ پیرو درج گزارشی با عنوان «روایت خبرنگار میارجل از قبوض نجومی برق در بنت نیکشهر» در تاریخ 28 فروردین 1401 در آن پایگاه خبری وزین و همچنین، منتشر شده در صفحه رسمی پایگاه خبری در شبکه اجتماعی اینستاگرام؛ بدینوسیله توضیحات شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان جهت تنویر افکار عمومی ارسال می گردد. خواهشمند است برابر ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام گردد.

1. شهرستان نیکشهر در طول سال از بیشترین میزان تعرفه گرمسیری یعنی ۹ ماه «تعرفه گرمسیری ۱ و ۳« برخوردار بوده که ۶ ماه از اردیبهشت تا پایان مهرماه از تعرفه نوع «گرمسیری ۱ با الگوی مصرف 3000 کیلووات ساعت در ماه»،که ارزان ترین نوع تعرفه برق کشور است، و همچنین، در فروردین، آبان و آذرماه از تعرفه نوع «گرمسیری ۳ با الگوی مصرف 1000 کیلووات ساعت در ماه» برخوردار است. همچنین، در فصل زمستان مشابه سایر استان های گرمسیری کشور از تعرفه نوع عادی با الگوی مصرف 200 کیلووات ساعت در ماه برخوردار است.

2. با توجه به سابقه درخواست بررسی صورتحساب های صادره در بازه زمانی مشابه سال گذشته (فروردین ماه) و به روال معمول بررسی میدانی، در مورخ 28/01/1401 سرپرست خدمات مشترکین مدیریت برق شهرستان نیکشهر به منطقه بنت اعزام و نسبت به بررسی میدانی اشتراک و مصارف قبوض اعلامی اقدام نموده و همچنین، با حضور در بخشداری و شورای شهر بنت، ضمن دیدار و بازدید میدانی با حضور بخشدار، رئیس شورا و شهردار محترم بر ضرورت آگاه سازی مشترکین از الگوی متغیر مصرف در ایام سال و تغییر تعرفه به تناسب الگوی مصرف تاکید شد. در همین خصوص اطلاعیه های دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مبنی بر تغییر الگوی مصرف از ابتدای دی ماه(تعرفه عادی) که در سطح فضای مجازی شهرستان منتشر شده بود، مجدداً در اختیار بخشداری محترم منطقه جهت آگاه سازی مشترکین قرار گرفت. در پایان، پس از بازدید میدانی 53 اشتراک معترض نسبت به صورتحساب صادره، مشخص شد که با توجه به آغاز موج گرما و  افزایش دما در این فصل سال، استفاده همزمان این دسته از مشترکین از 2 تا 5 کولر گازی جهت مصارف سرمایشی، منجر به ثبت مصارفی تا 12 برابر الگوی مصرف شده و با قرار گرفتن در دسته مشترکین پر مصرف و محاسبه پلکانی، صورتحساب صادره بر اساس الگوی مصرف و تعرفه محاسبه شده، درست بوده است. شایان ذکر است که موضوع اصلاح تعرفه های برق که از ابتدای بهمن ماه 1400 به صورت سراسری اجرایی شد، در استان سیستان و بلوچستان بنا به مجوز شرکت توانیر از ابتدای سالجاری و با آغاز تعرفه های گرمسیری، اجرایی شده است.

 

3. طبق گزارش­گیری از سامانه مشترکین تعداد کل قبوض صادره شهرستان نیکشهر از ابتدای سال جاری (دوره مصرف بهمن ماه تا فروردین) تا مورخ 27/01/1401 در تعرفه خانگی تعداد 8512  مورد قبض به شرح جدول ذیل صادر شده که از این تعداد 5263  قبض، معادل 62% درصد با مبلغ زیر 100 هزار تومان مصرف داشته اند.

 

ردیف

مبلغ قبوض صادره

تعداد

درصد

1

قبوض کمتر از 100 هزار تومان

5263

62

2

قبوض بین 100 تا 500 هزار تومان

2644

31

3

قبوض بالای 500 هزار تومان

605

7

4

جمع کل

8512

100

 

در پایان، از عموم مشترکین محترم استان سیستان و بلوچستان خواهشمندیم ضمن اطلاع از الگوهای مصرف در ایام سال و همچنین، تعرفه های برق متناسب با الگوهای مصرف (قابل مشاهده در سایت شرکت توزیع برق استان به آدرس «sbepdc.ir» و اپلیکیشن »برق من»)، نسبت به مدیریت مصارف خود به ویژه در ایام »تعرفه عادی« با استفاده از راهکارهای بهینه سازی مصرف برق (tavanirpr.ir) اقدام نمایند.