توجه به کتاب و کتابخوانی یک امری مهم و بسیار تاثیرگذار است که می‌توان در هر رشته و شغلی به موفقیت های آنچه که از تجربه خواندن کتاب کسب کرده در جامعه استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛سمیه شیخی کتابدار کتابخانه شهید مدرس شهر نگور مرکز شهرستان دشتیاری است که از تلاش های خود در زمینه فعالیت هاي مختلف کتاب و کتابداری می گوید؛ از روزی که وارد این کتابخانه شدم تنها مسئولیت کتابداری نکردم با خودم عهد بستم تلاش کردم و بچه ها را با کتاب دوست کردم و خوشبختانه به از مدت ۶ سال از فعالیتم توانستم افرادی زیادی خصوصا بچه ها علاقه زیادی به کتاب و کتابخوانی پیدا کنند.

وی افزود: سعی کردم که کتابخانه برایشان یک خانه امن و راحتی باشد. حتی گاهی اوقات مشاوره تحصیلی نیز می دهم و بچه ها نیز همیشه دغدغه و مشکلاتی که داشتن با من در میان می گذاشتند و این کار من را بعنوان یک مسئول کتابخانه‌ خوشحال می‌کند و این حس خوبی است که می بینم مردم شهر چقدر به من احترام می گذارند.

وی اظهار داشت؛ کتاب سبب شده برای بعضی از افراد که دچار یک سری مشکلات اجتماعی بودند نجات پیدا کنند تمام تلاشم بر این بوده با بچه های کوچک با مهربانی و خوشروئی برخورد کنم و این سبب شده تا بچه ها علاقه خاصی به کتابخانه داشته باشد. کارم را تنها در کتابخانه محدود نکردم و برگزاری کلاس های قصه گویی کتابخانه شعر و... به مدارس مختلف شهرستان دشتیاری بصورت خودجوش به آموزش کودکان می روم.

خبرنگار:منصور کریمدادی