ظرفیت عظیم دریا و سواحل زیبا مکران در شهرهای ساحلی بلوچستان موجب شده تا بخش مهمی از مردم در این خطه مشغول به کار شوند؛ در صورتی که زیرساخت‌های بنادر صیادی رشد کند بلوچستان متحول می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ بندر صیادی بریس در شرقی‌ترین نقطه بلوچستان نقش پُررنگی در ایجاد اشتغال در صید و صیادی و گردشگری را در بلوچستان دارد، این بندر با موقعيت بسیار مهم سبب شده تا 2 هزار و 425 صیاد با بیش از 402 شناور کوچک و بزرگ به کار صید و صیادی مشغول باشند.

بندر صیادی بریس نه تنها در ایجاد اشتغال بلکه در بخش گردشگری نیز نقش مهمی را ایفا می کند و این بندر با دارا بودن سواحل ماسه ای و صخره ای سالانه ميزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است.

متأسفانه در سال‌های اخیر جامعه صیادی شهرستان دشتیاری بلاخص بندر بریس با مشکلاتی از جمله تاخیر در پروژه لایروبی اسکله بریس گلایه دارند که این امر موجب شده ورود و خروج از اسکله برای صید دچار مشکل باشد.

توسعه در زیرساخت های بنادر صیادی موجب می شود تا تولید و اشتغال رونق بگیرد در حال حاضر هشت صنایع شیلاتی به تفکیک کاربری 2 کارخانه کنسروماهی،  چهار کارخانه عمل آوری و سردخانه  یک کارخانه یخسازی  یک کارخانه پودر ماهی و پنج تعاونی صیادی در بندر بریس فعال هستند.

 

 

 منصور کریمدادی