قطع کامل فیبرنوری در شهر بندری بریس از توابع شهرستان دشتیاری زندگی عادی مردم را مختل و کار فروشگاه و مراکز خدماتی را تعطیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ شهرضا تارم عضو شورای اسلامی شهر بندری بریس در گفت وگو با خبرنگار میارجل اظهار داشت: شهر بندری بریس با ۶۰۰۰نفر جمعیت یکی از بنادر صیادی مهم در شهرستان دشتیاری است که روزانه مردم سایر مناطق این شهرستان برای کار صید و صیادی به این بندر مراجعه می کنند و از طرفی مقصد مهم گردشگری در جنوب  شرقی ترین شهر کشور است متأسفانه بیش از ۳ روز در این شهر مردم بدون اینترنت دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: امروزه تمامی کسب و کارهای مردم و داد ستدها به روش ارتباطات اینترنتی انجام می شود و عدم دسترسی به اینترنت یعنی تعطیل کردن کار مردم ، شهر بریس بعلت بُعد مسافت به مرکز شهرستان دشتیاری و شهر چابهار حتی کمتر از یک روز قطعی اینترنت در این شهر مشکلات فراوانی را برای شهروندان بریس می آورد.

عضو پارلمان شهری بریس یادآور شد: قطعي اینترنت در بریس نه تنها برای شهروندان این شهر مشکلاتی بوجود آورده است بلکه صیادانی که از سایر مناطق برای صیادی به این بندر آمده اند نیز دچار مشکل شدند، بانک ها ، شرکت های تعاونی صید و صیادی از همه مهمتر تنها جایگاه سوخت این شهر نیز بعلت قطعی اینترنت تعطیل است.

خبرنگار میارجل برای پیگیری این خبر با بخشدار بخش مرکزی شهرستان دشتیاری نیز گفت وگو کرده است، محمد نصیر هوتی  در این خصوص گفت: با توجه به شرایط بحرانی بوجود آمده در شهر بریس پیگیری و مکاتبات صورت گرفته و متأسفانه طبق گفته مسئولان اداره مخابرات شهرستان های چابهار و دشتیاری پیمانکار طرح آبرسانی به بندر بریس در دو نقطه بدون هماهنگی از اداره مخابرات و شرکت زیر ساخت جهت حفر کانال و لوله گذاری آب اقدام به قطع شبکه کرده و این امر باعث قطعی اینترنت در شهر بریس شده است.

وی افزود: آخرین پیگیری های انجام شده یک نقطه متصل شده و بزودی نقطه دوم نیز پس از بازسازی و انجام عملیات وارد شبکه خواهد شد.هرگونه عملیات که باعث بروز اتفاقات احتمالی شود پیمانکاران موظف به هماهنگی و کسب دستور کتبی از دستگاه مربوطه هستند و در غیر اینصورت چنانچه باعث اختلال در کار مردم شود پیمانکاری مربوطه باید پاسخگو باشد.

 

منصور کریمدادی