خبرنگار حوزه بانوان میار جل در ادامه گفت و گو‌های خود با بانوان توانمند بلوچ، این بار به سراغ عایشه دامنی فرد رفته است تا از اقدامات این بانوی بلوچ برای حضور بانوان در بطن جامعه گزارشی تهیه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ عایشه دامنی فرد سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 24 خواهران شهرستان چابهار است که این روزها به شدت سرش شلوغ و درگیر با بانوان بلوچی است که باید برای فعالیت در بطن جامعه و برای انجام کارهای فنی و حرفه ای حضور داشته باشند. در ادامه به سراغ او رفتیم تا با این بانوی توانمند بلوچ گفت و گویی داشته باشیم.
خودتان را برای میارجل معرفی بفرمایید؟
عایشه دامنی فرد، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی، متولد چابهار، از سال 1386 به مدت چهارده سال سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 24 خواهران شهرستان چابهار هستم.
از فعالیت‌های خود در حوزه فنی و حرفه ای بیشتر بگویید؟
به طور خلاصه می‌شود گفت که آموزش فنی و حرفه ای رسالتش آموزش به گروه‌های مختلف جامعه هدف ( افراد جویای کار، دانش آموزان، دانشجویان، روستاییان، سربازان و...) و توانمندسازی و حمایت در جهت اشتغالزایی آنان است. مرکز خواهران شهرستان چابهار در مواردی مانند آموزش در رشته‌های مختلف، صنایع پوشاک، صنایع دستی ( دوخت‌های سنتی) صنایع بافت، صنایع چرم، صنایع چوب و هنرهای تجسمی در حال فعالیت است، هدف توانمندسازی بانوان در حوزه‌های مختلف شهری، روستایی، سکونتگاه‌های غیررسمی بوده و با وجود فاصله‌های طولانی مرکز تا روستاهای همجوار سعی شده است، عدالت اجتماعی در روستاها هم اجرا شود و با اعزام مربی در این بخش، مرکز خواهران رسالتش را اجرا کند. 
توصیه شما برای بانوان بلوچ چیست؟
جامعه ای پیشرفت می‌کند که مشارکت زنان و مردان به میزان یکسان باشد، به همین دلیل توصیه من به خانم‌های عزیز بلوچ این است که به خودشان باور و اعتماد داشته باشند و سعی کنند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در جامعه شان نقش اساسی داشته باشند.
تا به حال در زمینه خواهران در بلوچستان چه کارهایی انجام داده اید؟
مهم ترین کمبودی که در حوزه بانوان احساس می‌شود آموزش در جهت توانمندسازی و اشتغالزایی بانوان است، با توجه به حوزه کاری ام سعی کردم وظیفه اجتماعی خودم را نسبت به بانوان بلوچستان انجام بدهم، هر چند با توجه به امکانات پیش رو کافی نیست اما ادامه دار خواهد بود و به امید روزی که بانوان بلوچستان به خودکفایی برسند.
چه برنامه‌هایی برای آینده زنان این سرزمین دارید؟
مهم ترین دغدغه و برنامه کاری من در حال و آینده برای بانوان سرزمینم آموزش و آموزش مبتنی بر اشتغال است.
دیدتان نسبت به آینده روشن است؟ 
انسان با امید و تلاش زندگی می‌کند و دیدم نسبت به آینده روشن است، به امید روزی که بانوان سرزمینم مسئولیت اجتماعی شان را در تمام ابعاد از دوش مردان بردارند. 
سخن آخر؟
در اخر از میار جل تشکر می‌کنم بابت وقتی که در اختیار من قرار داده اید.