معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: گروهی از گردشگران آلمانی با هدف آشنایی با آثار و جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان به این استان سفر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل، گروه ۹ نفره آلمانی صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی زاهدان وارد استان شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این گروه مطابق برنامه سفر به مدت دو روز با جاذبه های گردشگری شمال استان آشنا شده و بعد از آن، مرکز و جنوب استان را بازدید خواهند کرد.

مجتبی میرحسینی گفت: این گروه آلمانی شامل فرهنگیانی از جمله نویسنده، مربی مدرسه، مدیر بازنشسته و غیره است که با هدف آشنایی با آثار و جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان و تولید محتوا برای شکل دادن به سفرهای جدید به مقصد این استان با معرفی بیشتر ظرفیت ها هستند.

میرحسینی بیان کرد: افزایش حضور گردشگران خارجی انگیزه و مسئولیت ما برای بهبود زیرساخت ها با مشارکت فعال مردم و همکاری همه دستگاههای اجرایی را جهت رشد اقتصادی و رسیدن به اشتغال پایدار افزایش می دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: حضور در نمایشگاههای خارجی، شکل گیری پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان و تولید محتوای مورد نیاز در کنار مهمانوازی متفاوت مردمان ما باعث شد تا مدیران تورهای ورودی، جرات بیشتری برای تغییر در جغرافیای گردشگری ایران بخرج داده و سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد جدید سفرهای گردشگران خارجی معرفی کنند.

وی گفت: به آینده گردشگری و نقش آفرینی در تحولات آینده ایران بسیار امیدواریم و سیستان و بلوچستان با مجموعه اقدامات ملی و استانی از انزوا خارج و تبدیل به یکی از قطب های گردشگران ورودی خواهد شد.