سفیر بنگلادش در ایران گفت: چابهار با توجه به دسترسی به آبهای آزاد موقعیت مناسبی برای ترانزیت کالا دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این منطقه به خوبی فعالیت تجاری و بازرگانی انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل، «ا.ف.م گوسال اعظم سارکار»  در بازدید از ظرفیت‌های بندری، تجاری و اقتصادی چابهار اظهار داشت: تشریح قابلیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندر چابهار توسط مدیران نشان می‌دهد که این بندر ظرفیت‌های بی‌شماری در زمینه فعالیت‌های اقتصادی دارد.

سفیر بنگلادش در ایران بیان کرد: بندرچابهار زیرساخت‌ها، اسکله‌ها و تجهیزات استراتژیک خوبی دارد و فرآیند تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید بهشتی به خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بندر شهید بهشتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش‌از هشت و نیم میلیون تن نقش مهمی در ورود و خروج کالا دارد.

بهروز آقایی افزود: در بندر چابهار انواع کشتی‌های بزرگ می‌توانند پهلوگیری کنند و این بندر با موقعیت مناسب نقش مهمی در توسعه تجارت دارد.

به گزارش ایرنا، سفیر بنگلادش در تهران در مدت ۲ روز سفر به چابهار از بندر، فرصت‌های گردشگری، ترانزیتی و اقتصادی دیدن و در نشست‌هایی ظرفتیت‌های اقتصادی و تجاری را برای حضور بیشتر و سرمایه‌ گذاران مورد بررسی و راه‌های شروع همکاری‌های جدید در حوزه ترانزیت و سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کند.

بازدید از ظرفیت‌های شیلاتی شهرستان کنارک، مجتمع‌های پتروشیمی و فولاد، واحدهای تولیدی و تجاری منطقه آزاد چابهار، بازدید از اسکله‌های شهید بهشتی و شهیدکلانتری و همچنین دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار به منظور بررسی ظرفیت‌های اقتصادی منطقه از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه سفیر بنگلادش در ایران در این شهرستان است.