صفحه اینستاگرامی adampira.s پستی درباره کتابخوانی در بلوچستان را به اشتراک گذاشت.

به گزارش گروه فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ روز سه‌شنبه؛ بیست و ششم اسفند نود و نه، یک روز کاملا متفاوت بود. همراه با خانم دکتر نادی؛ بانوی داوطلبی که برای انجام فعالیت داوطلبانه از شهر اراک به روستای نوبندیان بلوچستان آمده بودند و پس از اینکه فهمیدند در روستاها کتابخانه های مختلفی وجود دارد، علاقمند شدند تا در فرصتی بتوانند حداقل به چند کتابخانه سر زده و تبادل اطلاعاتی داشته باشند لذا مجری طرح کتابخانه سیار خانوادگی، هماهنگی های لازم را انجام داده و سه کتابخانه زیر جهت بازدید مشخص شدند:
کتابخانه متین، کتابخانه من‌ می‌نویسم و کتابخانه کامیاب آقایی
 ابتدا به روستای دلمرادبازار جادوزهی رفتیم و از کتابخانه متین این روستا بازدید کردیم. کتابدار آقای کدخدایی به همراه اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان و حتی بزرگسال این کتابخانه مشتاقانه از ما استقبال کردند. گپ و گفتی صمیمانه در خصوص فعالیت های مختلف اعم از ثبت کتاب ها و ... شکل گرفت. اعضاء کتابخانه داستان خواندند و شعر و خانم نادی نیز برایشان داستانی خواند. پس از پذیرایی مختصر به صرف هندوانه و شیرچای و اهدای پک کاملی از کتاب های خوب حوزه نوجوان به این کتابخانه توسط طرح، از آن ها خداحافظی کردیم.
 مقصد بعدی روستای گارکندی و کتابخانه من می‌نویسم این روستا بود. کتابدار این کتابخانه آقای پارسا، استقبال گرمی از ما داشتند. در این کتابخانه نیز گپ و گفتی صمیمانه در خصوص موضوعات مختلف اعم از کتاب و کتابخوانی، بانوان، ورزش، ورزش بانوان، تحصیل، آموزش و ... شکل گرفت. پس از گفتگوی عالی و پذیرایی مختصر به صرف شربت و شیرچای و اهدای کتاب‌هایی با کیفیت توسط طرح کتابخانه سیار خانوادگی به این کتابخانه، از وی خداحافظی کردیم.
 مقصد نهایی روستای صدیق‌زهی و کتابخانه کامیاب‌آقایی این روستا بود. بعد از غروب به این روستا رسیدیم و مورد استقبال گرم جوانان صدیق‌زهی قرار گرفتیم. در ابتدا بازدیدی از قسمت های مختلف این کتابخانه اعم از سالن مطالعه، اتاق کودک، سایت کامپیوتر، حیاط زیبا و پر از گل و قسمت جذاب آن یعنی محل برگزاری بازی های بومی محلی داشتیم سپس در خصوص موضوعات مختلف اعم از ثبت کتاب‌ها، درخواست داوطلب جهت انجام فعالیت‌های داوطلبانه، پروژه سبز کردن روستا و ... گفتگویی صمیمانه همراه با تبادل اطلاعاتی شکل گرفت.
در حاشیه بازدید پس از معرفی بازی بومی‌محلی هَشتی توسط اعضای جوان کتابخانه، یک دست بازی هَستی با حضور افتخاری خانم نادی انجام گرفت.