صفحه اینستاگرامی mohamad_balochzehi با انتشار ویدئویی یکی از سرگرمی های اصیل بلوجستان را قبل از باب شدن فضای مجازی را به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ محمد بلوچزهی در توضیح پست خود نوشته است: قبل از اینکه پلی استشن و بازی های موبایل محور و اینترنت و جذابیت های چشمگیر شبکه های مجازی بیایید و همه ما را در خود غرق کند و کودکان، نوجوانان و حتی بزرگ ترها برای گذران اوقات فراغت خود به بازی های بومی و محلی روی می آوردند.
حال هر چه به جلوتر پیش می رویم گویا نه تنها این بازی ها و سرگرمی های بومی و محلی دیگر برای نسل فعلی و حتی نسل گذشته جذابیتی ندارد بلکه رو به فراموشی نیز می رود.
در گذشته اگر گذرتان به مناطق و روستاهای مختلف بلوچستان می افتد در هنگامه عصر گروه‌های مختلف یا گعده می گرفتند و دورهمی در پناه نخلستان ها و یا در زیر سایه نخلی و کنار جوب آبی زلال و روان به بازی های بومی از جمله نه کندگی، تلکی و بسیاری دیگر -که من هم متاسفانه از یاد برده ام چون اکثر همنسلانم نام آنها را- می پرداختند و مشغول می شدند.
آیا در مناطق شما همچنان کماشان و ریش سفیدان و کودکان، جوانان، نوجوانان و در کل اهالی محل به اینچنین بازی های مشغول هستند یا که نه به کلی فراموش شده اند این نوع بازی های فکری و سرگرمی های نوستالژیک.