جانمایی عجیب و غیر اصولی یک پل وسط شهر 32 هزار نفری پیشین موجب شده این پل به جای دسترسی سریعتر مردم در مواقع بارندگی و سیلاب موجب کندی تردد شود و زیرساخت‌های شهری را با خطرات جدی تخریب و آب‌گرفتی رو به رو کند.

به  گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میارجل؛ بخش مرزی پیشین از توابع شهرستان راسک است که در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بین ردیگ قرار گرفته  و یکی از مستعدترین مناطق در صنعت کشاورزی بلوچستان است.

 شهر 32 هزار نفری پیشین موقعیت مناسبی با مرز کشور پاکستان دارد و تنها 7 کیلومتر با پایانه مرزی و بازارچه مرزی فاصله دارد و می‌شود گفت یکی از بازارهای خوب ایران با کشور پاکستان در مرز ردیگ است که گسترش جمعیت مرزی در محدوده مرز پیشین تقاضای انواع محصولات ایرانی را از مرز پیشین چند برابر کرده و روزانه صدها کامیون موادغذایی لبنی و...از بازارچه مرزی پیشین به کشور پاکستان صادر می‌شود.

 بی توجهی بعضی از مسئولان شهری نسبت به توسعه زیرساخت‌های شهر  سبب شده تا شهروندان در یک گفت و گوی ویدئوی با خبرنگار میارجل گلایه های نسبت به این بی توجهی‌ها داشته باشند.

در دوسال اخیر پُلی در وسط شهر از سوی شهرداری این شهر احداث شده که مردم از همان ابتدای به ساخت آن معترض بودند و ساخت آن با اعتراضات مردمی نسبت به جانمایی روبه رو شد و جانمایی پل را اصولی ندانسته و اعلام کردند با توجه تجربه چندین ساله ساخت این پل سبب خواهد شد تا خسارت‌های جبران ناپذیری به زیرساخت شهری وارد شود.

حالا با گذاشت دو سال از ساخت، پل نیم کاره رها شده و برای رفت و آمد شهروندان مشکلاتی را بوجود آورده است، پروژه در فروردین ماه سال 1398 با اعتبار اولیه 3 میلیارد تومان توسط شهرداری شروع و قرار بود آبانماه 99 به اتمام برسد که دلایل تاخیر در پروژه عدم تخصیص اعتبار لازم از سوی شهرداری عنوان شده است.

 

منصور کریمدادی