مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: سیل و بارندگی در جنوب این استان بیش‌از ۲۹ میلیارد تومان به عشایر منطقه خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل، حمید طوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سیلاب اخیر چهار هزار و ۱۰۰ راس دام تلف و بیش‌از ۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی عشایر سیستان و بلوچستان تخریب شده است.

وی ادامه داد: جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان در بخش‌های دام، کشاورزی، خدمات عشایری و غیره خسارت زیادی وارد کرده است. 

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مناطق خسارت دیده عشایر صعب‌العبور و پراکنده است گفت: احتمال افزایش خسارت در این حوزه بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: ۱۳۲ حلقه چاه مالداری و کشاورزی به طور کامل تخریب و هزار متر قنات و ۳۰دهنه چشمه خسارت دیده‌اند.

طوقی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر لوله‌های انتقال آب مناطق عشایری در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌هاست ۲۰۰هزار متر لوله انتقال آب نیز در این منطقه خسارت دیده و از بین رفته است.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، سپاه و بسیج ۸۶۰ مسیره بازگشایی شده است.

همزمان با بروز سیلاب دستگاه‌های خدمات رسان همچون سپاه و نیروهای مسلح با بسیج امکانات به کمک مردم سیلزده این خطه از ایران اسلامی شتافتند و از کمک رسانی به آنان دریغ نکردند اما عمق فاجعه به حدیست که نیازمند عزم ملی و کمک همگان است.