معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: فصل جدیدی از گردشگری با سفرهای دریایی چابهار- مسقط و چابهار- کراچی، در سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل، مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  مشاغلی که در بخش گردشگری دریایی ایجاد می شود به نیروی کار بیشتری نیاز دارد بنابراین سهم گردشگری دریایی در ایجاد اشتغال میتواند بیشتر از گردشگری در خشکی باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تفاوت های اقیانوس با دریا باید برای مردم و گردشگران بیان شود افزود: سفر دریایی چابهار عمان و چابهار کراچی بزودی فصل جدیدی از گردشگری دریایی منطقه را به نمایش خواهد گذاشت.

این مسئول ادامه داد: زیرساخت های موجود در سواحل چابهار و کنارک پاسخگوی نیاز گردشگران نیست و لازم است دولت در ایجاد زیرساخت های گردشگری در سواحل مکران توجه جدی تر داشته باشد.

وی گفت: سواحل بکر و کم نظیر استان فرصت ویژه ای را برای سرمایه گذاران فراهم آورده است تا شاهد رونق گردشگری دریایی با مشارکت سرمایه گذاران و مردم جامعه محلی باشیم.

میرحسینی بیان کرد: اتصال چابهار به راه آهن سراسری فرصت آینده گردشگری ایران برای توزیع سفر و تغییر در جغرافیایی گردشگری ایران خواهد بود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان یادآور شد: آموزش فعالین این حوزه بعنوان مهمترین زیرساخت بیش از بیش به توجه نیاز دارد چون تفاوت های زیادی فعالیت در دریا نسبت به خشکی دارد.

وی با اشاره به اینکه ما به درک عمیق تر نسبت به دریا و گردشگری دریایی نیازمندیم افزود: دریا باید به کانون تمرکز سرمایه گذاری های کشور تبدیل شود تا با تنوع بخشی به منابع درآمدی آن شاهد ارز آوری شکل گیری کسب و کارهای نو و اشتغال پایدار باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان، گردشگری دریایی در کوتاه مدت می تواند باعث تحول در اقتصاد استان شود.