رییس اداره تامین اجتماعی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ میلیارد ریال از بدهی‌های واحدهای تولیدی این شهرستان در سال «جهش تولید» با هدف حمایت از واحدهای کارگری به سازمان تامین اجتماعی بخشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل، سعید دهمیری در حاشیه بازدید نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی از اداره تامین اجتماعی این شهرستان اظهارداشت: در سال «جهش تولید» که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده بخشی از جرائم واحدهای کارگری به تامین اجتماعی از جمله بافت بلوچ، شهرداری، کارخانه آرد، شرکت ایران کولا و شرکت حبوبات بخشیده شده است. 

وی بیان کرد: هم‌اینک ٢٢ هزار و ۵٧۶ نفر بیمه شده اصلی و  هشت هزار و ۹۸۶ مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی در ایرانشهر هستند به طوریکه بیش‌از ۴٠ درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

رییس اداره تامین اجتماعی ایرانشهر گفت: چهار هزار و ٣۴٩ کارگاه در این شهرستان غیرفعال هستند که امیدواریم با همکاری مسوولان این واحدها فعال شوند تا بخشی از مشکل اشتغال جوانان جویای کار منطقه برطرف شود.

نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر اظهارداشت: تامین اجتماعی نقش بسیار مهمی در تعدیل فشارهای اقتصادی وارده بر اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر تحریم‌ها دارد.

عبدالناصر درخشان با تبیین اهمیت و جایگاه سازمان تامین اجتماعی، افزود: یکی از طرح‌های خوب سازمان تامین اجتماعی که در سال «جهش تولید» موثر بوده اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب است.

وی بیان کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات تامین اجتماعی در حوزه بیمه‌ای و درمانی نقش بسزایی در افزایش رضایتمندی بیمه شدگان را در پی‌خواهد داشت.

نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس یازدهم تلاش خواهند کرد که بیمه شده و بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشند.